bryggenet

Internet

Tjenesten


75,- kr. pr. md. med en garanteret båndbredde på 1.000/1.000Mbit/s.


Gebyrer

Oprettelse 0 kr.


Fast IP

Der kan tilkøbes faste ip-adresser for 25 kr. pr. stk. pr. måned og 100 kr. i oprettelsesgebyr.

Tilmelding


Hvis du har et Bryggenet-stik i din lejlighed kan du tilmelde dig tjenester ved at tilslutte dit udstyr (router eller computer) til Bryggenet-stikket, åbne en browser og gå ind på adressen http://tilmeld.fiberby.dk/.
Du kan også kontakte Kundeservice på telefon 3323 0099 eller support@fiberby.dk.


Hvis du ikke har et Bryggenet-stik monteret i din lejlighed, er din boligforening sandsynligvis ikke medlem af Foreningen Bryggenet. Kontakt bestyrelsen/ejeren i din boligforening for nærmere information. Du kan læse om, hvordan I kan komme med på siden om indmeldelse.


Support


Kundeservice yder en vis support på f.eks. konfigurering af router og computer eller lignende sager, som har at gøre med opsætningen eller selve brugen af internet-tjenesten.


Du kan enten ringe på telefon 3323 0099 eller skrive på support@fiberby.dk.


Hjemmeservice
De hyppigste problemer Bryggenets brugere oplever, er relateret til brugernes eget udstyr, specielt Wi-Fi. Bryggenet tilbyder derfor gratis hjælp fra en teknikker, som hjælper med at optimere din Wi-Fi oplevelse.


Teknikeren vil først forsøge at afhjælpe udfordringen med Wi-Fi, ved at guide dig igennem de mest almindelige løsninger og problemstillinger. Hvis dette ikke hjælper på Wi-Fi signalet, så vil teknikeren vurdere om der er grundlag for et hjemmebesøg.


Ved et hjemmebesøg foretager teknikere en gennemgang af din nuværende Wi-Fi løsning, med det formål at finde frem til årsagen for udfordringerne. Som en del af gennemgangen vil teknikeren også sikre, at din trådløse router er indstillet korrekt for at få den bedst mulige oplevelse.


Teknikeren vil som afslutning på sit besøg komme med en anbefaling til, hvad der yderligere kan foretages for at få det bedste ud af dit Wi-Fi signal. Her kunne mulige optimeringsforslag være en bedre placering af den trådløse router, udskiftning af den trådløse router eller udbygning af det nuværende signal.


Bryggenet dækker omkostningen til teknikerbesøget, og hvis du ønsker at tage imod et optimeringsforslag, så vil du få oplyst prisen for dette inden arbejdet startes.


For at få hjælp til dit Wi-Fi signal skal du blot ringe til Kundeservice.


Fejlmelding
Hvis du oplever driftsforstyrrelser, eller andre fejl på Bryggenet, bør du gøre følgende:
Se om fejlen er registreret på Bryggenets hjemmeside.
Undersøg om dine naboer har oplevet samme fejl. Det kunne jo være at det f.eks. er din egen computer, router eller netværkskabel der er i stykker.


Kontakt Kundeservice.

Det anbefales at kontakte Kundeservice telefonisk frem for pr. e-mail da det kan være lettere at udrede problemer i direkte dialog mellem dig og en kundeservicemedarbejder.


Før du kontakter Kundeservice er det en god ide at undersøge de mest almindelige fejlkilder hos dig selv:

  • Er der strøm på det apparat (router, computer, ...), du har problemer med?
  • Er apparatet korrekt indstillet?
  • Er alle ledninger tilsluttet korrekt?
  • Prøv at skifte ledning.
  • Prøv at tilslutte din computer direkte til bryggenet-stikket - det vil sige fjern evt. router, switch eller andet udstyr der kan sidde imellem din computer og bryggenet-stikket.

Kundeservice


Henvendelser vedr. tilmelding, framelding, abonnementsvilkår, faktura, driftsstatus og fejlmelding bedes rettet til Kundeservice.
Husk at angive din adressse ved alle henvendelser.


E-mail: support@fiberby.dk


Telefon: 3323 0099

På telefonen ydes der personlig betjening på

  • Mandag-torsdag: 09.00-18.00 (indtil 6. juli dog kun 10-16)
  • Fredag: 09.00-16.00 (indtil 6. juli dog kun 10-16)
  • Lørdag: 10.00-14.00 (indtil 6. juli dog lukket lørdage)
  • Søndag: Lukket


Klager
Klager over Kundeservice bedes sendt til bryggenets bestyrelse. Husk at angive dit navn, abonnementsnummer, hvad du ønsker at klage over, samt hvad du ønsker at opnå ved at klage.